Eerste week 'Down Under' - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Koen Burgers - WaarBenJij.nu Eerste week 'Down Under' - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Koen Burgers - WaarBenJij.nu

Eerste week 'Down Under'

Blijf op de hoogte en volg Koen

27 Juli 2016 | Australië, Adelaide

Hallo allemaal,

Bij deze de eerste update vanuit Australië.

Laten we beginnen bij het begin: Zaterdag 17 juli was het dan zover. Vertrekken naar Australië voor 5 maanden. Veilig afgezet in Düsseldorf door papa en mama en klaar voor de lange reis, die in totaal ongeveer een kleine 22 uurtjes zou duren. De vlucht ging prima en verder was er niet veel te klagen. Zonder vertragingen kwam ik ook precies op tijd, zoals gepland, aan in Adelaide.

De eerste dagen is er verder niet veel spannends gebeurd. Ik verbleef tijdelijk in een hostel, afwachtend en zoekend voor een kamer om permanent te verblijven. Verder waren er verschillende introducties op de uni en moest er nog vanalles geregeld worden.

Donderdag stond een tripje naar Victor Harbor en een bezoekje aan een Wildlife Park op het programma, georganiseerd door de universiteit voor exchange students. Victor Harbor is een stad in de buurt van Adelaide, waar je via een lange loopbrug terecht komt op mooie Granite Island, met een rotsachtige kust en natuur (zie foto's). Vroeger wilde hier ook nog wel eens pinguïns rondlopen, maar de laatste jaren is er nauwelijks meer eentje gezien.

Na dit bezoekje gingen we naar het Wildlifepark Urimbirra, waar een koala heel graag met mij op de foto wilde. Dan ben ik niet te beroerd om nee te zeggen :). Verder kon je Kangoeroes voeren en nog meer exotische diertjes tegen het lijf lopen.

Na vrijdag in mijn eigen nederig stulpje te zijn ingetrokken en nog wat positieve verrassingen in mijn bagage te zijn tegengekomen, was het zaterdag tijd om het Australisch nachtleven eens te bekijken. Dit beviel heel goed, behalve dat alcoholische drankjes toch niet heel goedkoop zijn hier...

Over het weer hier wil ik het liever niet hebben, het is vergelijkbaar met de zomer in Nederland (voordat ik vertrok). 12 tot 15 graden, wind en laatste dagen is er ook genoeg regen gevallen. De vooruitzichten zien er wel al wat beter uit, maar tot die tijd zal ik nog even moeten overleven.

Ik denk dat jullie nu aardig op de hoogte zijn van hoe het er hier aan toe gaat. De komende weken op de uni zullen niet al te spannend zijn, maar zodra er weer een leuk verhaaltje te schijven is, horen jullie weer van me.

Groetjes en 'No worries, mate!'

P.S. Voor de mensen die hier via via terechtkomen, en geen mailtje hebben ontvangen kunnen op de hoogte blijven door dit blog zo af en toe in de gaten te houden, of door je toe te voegen aan de mailinglijst aan de linkerkant in het blokje: 'Blijf op de hoogte'.

  • 27 Juli 2016 - 15:04

    Joop Burgers:

    Hallo Koen,

    een weekje Adlaide in Down Under zit er al op. De reis goed verlopen en al snel een eigen stekkie gevonden.
    Top! Ik wens je een hele mooie tijd daar aan de andere kant van de wereld. Hele mooie foto's gemaakt en die foto met die Koala is super. groetjes, Joop

  • 27 Juli 2016 - 20:37

    Carolien:

    Hoi Koen,

    Heel fijn om je eerste ervaringen al mee te mogen delen. Ik wens je een fijne tijd en tot gauw.

    groetjes
    Carolien

  • 05 Augustus 2016 - 10:55

    Henriette:

    Hoi Koen,
    Leuk om nu zelf te lezen wat je al meegemaakt hebt zover van ons vandaan (ik had natuurlijk al een aantal dingen gehoord) Fijn dat je vlug een eigen "stek" gevonden hebt.
    Mooie foto's die natuur en schattige koala's.
    Leuke tijd en succes met je studie.

    groetjes, Henriëtte

  • 24 Augustus 2016 - 14:28

    Jean-Piere En Maria:

    Hallo Koen,
    In een paar weken heb je al veel gezien! Leuke foto's!
    Als je behoefte hebt aan zon, moet je even een lang weekend naar Epen komen; 30-35C

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Koen

Actief sinds 16 Juli 2016
Verslag gelezen: 176
Totaal aantal bezoekers 2176

Voorgaande reizen:

17 Juli 2016 - 21 December 2016

Adelaide

Landen bezocht: