Kangaroo Island - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Koen Burgers - WaarBenJij.nu Kangaroo Island - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Koen Burgers - WaarBenJij.nu

Kangaroo Island

Blijf op de hoogte en volg Koen

13 September 2016 | Australië, Adelaide

Hallo allemaal,

Toch nog wat tijd gevonden om een verslag te schrijven voor de mid-semester break. En daarbij wilde ik mijn afgelopen trip jullie niet onthouden. Adelaide werd namelijk voor het eerst echt verlaten sinds ik hier ben: we gingen naar Kangaroo Island!

Zaterdagmorgen 5.15 uur ging de wekker. Voor mij iets aan de vroege kant, maar de bus zou om 6.30 vertrekken vanuit het centrum, omdat de veerboot ook gehaald moest worden. Na de anderhalf uur durende busrit kwamen we aan bij het vertrekpunt van de veerboot naar Kangaroo Island. Deze ochtend stond er een nogal sterke wind en dat houdt in dat er ook wel flinke golven waren op zee. Dit is over het algemeen geen goede combinatie met een veerboot... Maar uiteindelijk heeft iedereen zonder problemen de overkant gehaald en kon onze trip over het eiland beginnen. Bovendien kwamen we onderweg al de eerste dieren van onze trip tegen: Enkele dolfijnen lieten zich heel even zien tussen de golven door.

Aangekomen op het eiland kon de 2 dagen durende busreis over het eiland beginnen. De eerste stop was bij een boerderij waar ze eucalyptusolie maken. En alle varianten met eucalyptus die je daarmee kunt maken, van snoepjes tot zeep etc. De volgende bestemming was Seal Bay, een strand waar veel zeehonden te zien zijn in hun natuurlijke omgeving en aangezien het broedseizoen is, waren er ook veel zeehonden te zien op dit strand. Deze zeehonden liggen de hele dag op het strand een beetje te zonnen en hebben verder niet zoveel te doen, Wat een leven!. Bovendien zag de kustlijn er hier ook fantastisch uit.

Dit waren niet de laatste dieren die we vandaag zouden tegenkomen. Los van de kangoeroes die vrolijk langs de weg liggen/staan/springen/vechten, was de volgende stop bij Raptor Domain. Hier verblijven vogels die door blessures of handicaps in het wild een kleine kans hebben om te overleven, maar waarvan sommigen wel enkele trucjes kennen. De laatste stop van de dag was bij een Wildlife Park, waarbij je weer koala's kon aaien, kangoeroes kon voeren en nog wat meer andere dieren tegen het lijf kan lopen. Hierna was dag 1 ten einde en werden we afgezet bij een meer dan prima motel.

Zondag zou de bus vertrekken rond 10 uur en na een goed ontbijt waren we weer klaar om verder te gaan. De eerste stop van de dag was bij een Honey Farm. Naast de Eucalyptus olie die we de eerste dag gezien hadden is deze honing een ander product waar Kangaroo Island bekend om is. Na een rondleiding en na het befaamde honing ijs geproefd te hebben, werd de reis weer vervolgd. Vandaag stonden niet zo veel dieren bezoekjes op de planning, maar meer andere bezienswaardigheden. Dit maakt het overigens niet minder spectaculair, integendeel!

Na de lunch, waarbij we wel nog enkele wilde koala's hoog in de bomen konden spotten gingen we naar Flinders Chase National Park, met 2 bekende bezienswaardigheden: The Remarkable Rocks en Admirals Arch. The Remarkable Rocks zijn zeer grote rotsen boven op een klip, die door erosie nogal opmerkelijke vormen gekregen hebben, Daarbij was er ook een fantastisch uitzicht langs de zuid-west kust van Kangaroo Island.
Admirals Arch ligt iets verderop, ook aan de kust waar het zeewater voor een natuurlijke boog in de rotsformatie heeft gezorgd en waar ook veel zeehonden een fijne plek hebben gevonden om te rusten. Bovendien kon je van hieruit ook de Remarkable Rocks weer zien liggen.

Na deze 2 volle dagen, was de trip tot een einde gekomen, de bus zette ons af bij de veerboot (gelukkig was het water en de wind ons dit keer iets beter gezind) en uiteindelijk kwamen we moe maar voldaan weer terug in Adelaide.

Met nog 1 midterm te gaan is het bijna zover dat de 2 weekse vakantie eraan zit te komen. Eindelijk :)

See you later!

• 13 September 2016 - 17:50

Lotte:

Wow, Koen! Wat een stoere verhalen!! Zoveel gezien en dat op 2 dagen. Beloofd wat voor je 2-weekse vakantie ;) Ben erg benieuwd naar je volgende avonturen. Maak ons maar jaloers :)
    Geniet ervan, fijne vakantie!

Om het, niet in Australische maar Limburgse termen, af te sluiten:
    Adieje wah!

Liefs, Lotte

• 13 September 2016 - 21:54

Jean-Piere En Maria:

Hi Koen!
    Alweer veel leuke dingen gedaan!
    Zitten wij hier te puffen van de hitte en om 10 uur 's avonds, BUITEN, jouw spannende verhalen te lezen!
    Mooie foto's trouwens. Met die gekke rotsen. Lijken wel gezichten

• 13 September 2016 - 21:57

Jean-Piere En Maria:

Ik weet niet waarom, maar er staat weer niet alles op. Nieuwe poging dus!
    Veel plezier tijdens je vakantie en laat ons weer meegenieten