Niet heel veel bijzonders - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Koen Burgers - WaarBenJij.nu Niet heel veel bijzonders - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Koen Burgers - WaarBenJij.nu

Niet heel veel bijzonders

Blijf op de hoogte en volg Koen

25 Oktober 2016 | Australië, Adelaide

Hallo allemaal,

Er is eigenlijk niet zo heel veel te vertellen, maar om jullie toch een beetje leesvoer te geven dit kleine verslagje. Sinds de geweldige trip door de outback stonden de afgelopen weken vooral in het teken van verslagen schrijven en ander studeerwerk. Iets minder leuk en spannend, maar helaas moet dat ook gebeuren. Ondertussen is nu wel de laatste lesweek begonnen en staat alleen nog een SWOT week (een 'vrije' week zonder lessen voor de examens) en 2 weken examens op het programma en als alles dan naar verwachting verloopt kan het laatste deel van de reis beginnen. Een roadtrip van bijna 4 weken waarin we van Adelaide, via de Great Ocean Road, Melbourne en Sydney de hele oostkust richting Cairns zullen afleggen. Ik kan er nu al niet op wachten... :)

Zoals gezegd is er niet veel spannends gebeurd, maar om het verslag nog een beetje langer en leuker te maken, komen er hier een paar wist-je-datjes:
Wist je dat:
- Het bier (laat ik met het belangrijkste beginnen ;p) hier niet bepaald goedkoop is?
- Het weer nu toch langzaamaan de goede richting op aan het gaan is?
- Het tijdsverschil ondertussen 8,5 uur is, en vanaf komend weekend 9,5 uur zal zijn?
- Niet alle bestuurders van auto's heel blij zijn met studenten op een fiets?
- TimTam's geweldig zijn?
- Elke maandagavond (goede!) pizza's voor 7 dollar (minder dan 5 euro) te krijgen zijn bij Union Hotel?
- Ik daardoor bijna elke maandagavond te vinden ben in dit restaurant?
- Ik afgelopen zaterdag bij een wedstrijd van Adelaide United F.C. ben geweest?
- En dat ze in Australië ook 'op z'n Duits' wedstrijden kunnen winnen (Adelaide veloor met 1-2 in minuut 93)?
- Ik, buiten de weken dat ik op vakantie was, nog geen minuut van Roda gemist heb (ondanks de resultaten en de soms onmogelijke tijdstippen)?
- Dat een aantal foto's van mijn vorige trip (en ook van eerdere reisjes) op mijn Facebook pagina te vinden zijn?
- De lessen op de Universiteit standaard 10 minuten later beginnen dan op het rooster staat (want Australiërs komen toch nooit op tijd)?
- Er in het centrum praktisch om de 100 meter een stoplicht staat?
- Deze stoplichten ook nog niet heel efficiënt werken?
- Kruisende stoplichten soms op hetzelfde moment groen hebben, waardoor je dus soms ondanks een groen licht nog steeds moet wachten
- Er in de winkelstraat elke dag wel een flink aantal straatmuzikanten te zien/horen zijn?
- Deze staartmuzikanten over het algemeen ook heel goed zijn, wat de sfeer in de stad toch een stuk aangenamer maakt
- Er heel veel Aziaten te vinden zijn in Adelaide
- Ik gezien heb dat RKMVC 4 blijkbaar toch nog wel een goede speler mist op het moment ;p
- Je mijn naam beter niet kunt roepen als er Aboriginals in de buurt zijn (t schijnt een nogal grof scheldwoord te zijn voor hen)?
- Ik over een kleine 2 maanden alweer thuis ben?
- De tijd super snel voorbij gaat?
- Dit verslag nu wel langzaam naar zijn einde toe gaat?
- De komende weken vooral in het teken staan van leren voor examens
- Ik niet zeker weet waar en of ik overal internet heb tijdens onze roadtrip
- ik dus ook niet zeker weet of ik jullie regelmatig op de hoogte kan houden
- Dit echt de laatste is?

See you later

  • 25 Oktober 2016 - 18:15

    Lotte:

    De stoplichtenlogica lijkt op die van België zo te lezen, haha. En met die 10 minuten te laat, ben jij zelfs nog 5 minuten te vroeg aangezien je van de familie Burgers bent ;)

    Veel succes de komende weken en daarna: geniet van de geweldige reis!!

    P.S. Ik verheug me nu al op de timtams :D

  • 27 Oktober 2016 - 13:28

    Maria Burgers:

    Hi Koen
    Wat die 10 minuten betreft, kan ik me helemaal bij Lotte aansluiten

  • 29 Oktober 2016 - 00:01

    Joop Burgers:

    Hoi Koen,
    wist je dat Roda vandaag gelijk gespeeld heeft tegen Twente ( je hebt natuurlijk weer gekeken :-)
    Wist je dat ik veel aan het klussen ben in het huis van Lotte en Kamiel
    Het er heel mooi gaat worden.
    Ik deze week vele kasten heb gesleept en weer in elkaar gezet.
    Hier nog steeds redelijk mooi weer is.
    Ik nog iedere zondag kan gaan fietsen.
    Harrie V gevallen is en in de kreukels ligt ( ribben en borstbeen gebroken).
    Wij hem gaan bezoeken.
    A.s. zondag bij B & D familie (Burgers) treffen is. ( neven, nichten en tantes van mij komen naar Epen).
    Ik niet weet wat TimTams zijn.
    Ik ook wel eens te laat kom. ( zie tekst Lotte en Maria :-)
    Ik je heel veel succes wens voor de examens.
    Jullie een hele mooie en veilige roadtrip toewens.
    Ik uitkijk naar je volgende verslag.

    See you to

    Joop

  • 29 Oktober 2016 - 08:55

    Carolien:

    Koen, heel veel succes voor je examens en alvast een heel fijne roadtrip.
    En die 10 minuten........volgens vrienden van je vader is dat het Epens kwartiertje :)

    groetjes,
    Carolien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Koen

Actief sinds 16 Juli 2016
Verslag gelezen: 693
Totaal aantal bezoekers 2175

Voorgaande reizen:

17 Juli 2016 - 21 December 2016

Adelaide

Landen bezocht: