Waterfall Lunch - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Koen Burgers - WaarBenJij.nu Waterfall Lunch - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Koen Burgers - WaarBenJij.nu

Waterfall Lunch

Blijf op de hoogte en volg Koen

23 Augustus 2016 | Australië, Adelaide

Jullie hebben er even op moeten wachten, maar hier is het 3e reisverslag dan.

Aangezien het deze weken wat drukker is met school, zijn er wat minder uitstapjes geweest, vandaar dat dit reisverslag even op zich heeft laten wachten en waardoor het ook iets korter is.

Maar minder uitstapjes, betekent niet dat er geen meer zijn geweest. Het weekend na mijn vorige verslag zijn we met een aantal studenten naar Morialta Falls geweest, Dit is een natuurgebied waar je door kunt wandelen met, zoals de naam al doet vermoeden, enkele watervallen. Na een halfuurtje met de bus kwamen we aan bij het park waar we al direct een wilde slapende (want die dieren hebben toch niks anders te doen) koala tegen en we kozen de route die we wilden lopen. Na een tijdje kwamen we boven bij een waterval uit, waar ook een fantastisch uitzicht was. Aangezien we al wat honger gekregen hadden van de toch wel pittige wandeling, werd besloten om hier een langere pauze inclusief lunch te houden. Op de top van een waterval, Best lunch ever!

Afgelopen weekend weer een ander dagje gepland naar een plekje hier in de buurt, Hallett Cove. Waar heel lang geleden een gletsjer heeft gelegen en waar op sommige plekken nog steeds wat van te zien is. Verder was er ook niet veel bijzonders te zien, maar met een wandeling langs de kust met goed weer en een kleine rotsbeklimming, was het een prima ontspannen dagje.

Het weer begint langzaam ook beter te worden. De 20 graden wordt steeds vaker bereikt met minder bewolking en regen dan in de eerste weken.

Ondertussen hebben we al vrij veel van Adelaide en omstreken gezien, dus vanaf nu ga ik het ook eens wat meer kilometertjes afleggen. Begin September staat er een weekend naar Kangaroo Island in de agenda en na de midterm tentamens eind september hebben we 2 weekjes vrij, waarin we een trip door de outback (Van Darwin naar Alice Springs en terug naar Adelaide) geboekt hebben.

Dit betekent wel dat jullie waarschijnlijk even moeten overleven zonder mijn verslagen, want de midterms zijn niet zo heel interessant om over te schrijven en de outback staat niet bepaald bekend om zijn goede internetverbinding.

Maar als alles goed is horen jullie begin oktober hoe het allemaal verlopen is.

See you later,

Koen

• 23 Augustus 2016 - 22:19

Bertha Burgers:

Vorige keer heb ik niet kunnen reageren omdat wij op vakantie waren.
    Fijn om te horen dat alles naar je zin verloopt.
    De verslagen die je schrijft zijn leuk om te lezen, zo blijven wij een beetje op de hoogte wat jullie beleven/organiseren.
    Ook goed om te horen dat het weer aan de beterende hand is.
    Hier is het ogenblik ook mooi weer, we hebben zelfs een hittegolf.

Veel plezier bij jullie trip naar Kangaroo Island en succes met je studie/tentamens.

Groetjes Bertha

• 26 Augustus 2016 - 16:23

Carolien:

Hoi Koen,

Heel leuk om je verslagen te mogen lezen. Ik krijg de indruk dat je al goed gesetteld bent daar in het verre Australië. Wat een mooie foto's en dan die lunchplek..... prachtig!
    Het is geweldig dat je dit avontuur bent aangegaan.
    I Ieëpe vieren we dit weekend kermis. Zoals het er nu naar uitziet wordt het een tropische kermis.

Nog heel veel plezier en tot oktober.

groetjes,
    Carolien

• 28 Augustus 2016 - 13:24

Henriette:

Hoi Koen,

Kort berichtje van mij, leuk weer iets van jou te lezen.
    Je hebt al van alles gezien en mooi daar, vooral de uitzichten.
    Fijn dat het weer beter is en nogmaals Koen, sjiek wat je allemaal meemaakt, je doet het toch maar.
    Ik heb nog een week thuis en dan start het nieuwe schooljaar weer,
    dus nog genieten, het weer is gelukkig prima.

Fijne tijd en amuseer je in je vrije weken.

groetjes, Henriëtte